ביום שישי האחרון העברנו בגן של ירין את הסיפור האריה שאהב תות מאת תרצה אתר. במסגרת "שישי משפחתי". בכל שישי משפחה של אחד הילדים בגן מעבירה סיפור ויצירה שהילד בוחר.
אני מאמינה מאוד ללמד את הילדים דרך חוויה ומשחק, במיוחד כשיש בגן 35 ילדים, רציתי לסקרן ולשתף אותם ולכן החלטתי להעביר את הסיפור בדרך תיאטרלית.
התחלנו עם שיר פתיחה "שתי ידיים". שיר פתיחה יוצר חיבור ומוריד את המתח כי הילדים לא מכירים את ההורים, במיוחד שאנחנו נמצאים בשבוע הראשון של ההסתגלות בגן.
לאחר מכן ירין הציג את הסיפור. שאלתי את הילדים איך האריה שואג ואיך הוא הולך, וביקשתי מילד-שניים להדגים. הפעלתי מוזיקה קצבית וכל הילדים הפכו לאריות ובכל פעם שצלצלתי בפעמון, כל הילדים שאגו וכך הלאה.








התחלתי בסיפור, נתתי כל מיני מאכלים שהילדים הציעו לאריה, שהיה אבישי, בעלי, והוא סרב. המשכתי בסיפור וביקשתי מכל ילד לקטוף תות מהשיח ולהניח בסלסלה שירין החזיק.
את השיח הכנתי ממפל, ואת התותים מבד לבד, וחיברתי ביניהם בעזרת סקוטש כדי שהילדים יוכלו לקטוף בקלות. התכנון היה להכין שיח מפוליגל כדי שאוכל להעמיד את השיח אבל לא מצאתי בחנות, ולא היה לי הרבה זמן, ומצד שני קצת מוטוריקה גסה לא תזיק.
כמו בסיפור, הילדים יצאו לטיול, הפעלתי שיר ויצאנו לטיול ברחבי הגן בשתי רכבות. חזרנו למקומות והילדים קמו אחד אחרי השני להאכיל את האריה. האריה צויר על קרטון ביצוע.
אימצתי את הרעיון של קרנית (מהקבוצה שלנו בפייסבוק) וביקשתי מהילדים בזמן שהם מאכילים את האריה, לומר לו את שמם.
לסיום גם שאלתי אותם, מה הם אוהבים לאכול והסברתי כמה חשוב לאכול מגוון וכי לא תמיד מה שאנחנו חושבים שזה "לא טעים" או "טעים" בהכרח כך ועלינו לטעום כדי לדעת.
הכנו מסכות אריה עם דבקיות וצבעים.



2 תגובות
יצאאאא מושלםםםם עזרת מממממש😍
שמחה לשמוע מוזמנת לשתף אותנו בתהליך ובתמונות בקבוצת הפייסבוק 🙂 נשמח לראות